A God of War (később GoW)  egy ókori görög mitológiai játék.Eddig csak PS2, PSP, és PS3-ra jelent meg.De ha PC-n is akarsz játszani rajta akkor töltsd le a PS2 emulátort:itt, és a PSP, emulátort:itt

Az első részről:(PS2-n jelent meg)

Már megjelenése óta kerülöm ezt a játékot, mert valahogy számomra nem illett össze az akciójáték stílus az antik görög világgal, úgy találtam, hogy ez egy nagyon furcsa egyveleget alkothat, ami számomra idegen és érdektelen, pont olyan fönntartásokkal voltam iránta, mint a szintén antik mitológiát alapul vevő Trója című film megnézése előtt, amely egyáltalán nem tetszett. Azonban az ünnepek alkalmából pont ezzel a játékkal (is) megleptek. Furcsa érzések kerítettek hatalmukba a játék dobozának és a leírásnak az átböngészése közben, azután tettem vele egy próbát...

In medias res

Kevés olyan történet kezdődik úgy, mint a God of War-é, ugyanis a játék elején már elhalálozik a főhős, in medias res (a dolgok közepébe vágva) kezdődik a cselekmény, mintha csak az ókori görög eposzok egyikével állnánk szemben. A hatalmas görög harcos; Kratos testét és lelkét már tíz hosszú éve kínok gyötörik, mert az Olümposzon élő istenek így büntették meg félelmetes vérszomja és telhetetlensége végett, nincs több lehetősége, az istenek végleg elfordultak tőle, és végső elkeseredésében az őrület káoszából szabadulva leveti magát az Istenek hegyéről, az Olümposz tetejéről. Az állandó gyötrelem végleg legyőzte Kratost, és Thanatosz karmaiba taszította. Az olykor dicső hadvezér zuhanásának a part menti sziklák vetnek véget, eme bevezető képsorok után már kezünkben is az irányítás, a történetet a továbbiakban úgy kell értelmeznünk, mint Kratos halálának az előzményét, megismerhetjük a halála előtti utolsó napjait és az antik görög történelemből is csipetnyi ízelítőt kapunk.

God of War

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enumeráció

Az antik korból származó eposzok egyik sajátossága volt a seregszemle, vagy más néven enumeráció, azaz a szereplő(k) bemutatása. A God of War-ban egyetlen irányítható hős szerepel, a föntebb említett Kratos, akit készítői a történelemkönyvekből ismert spártai katonákról mintáztak, megtoldva némi fantasy stílussal, ami egyébként az egész alkotásra is jellemző. Kratos igazi vasizmokkal megáldott harcos, brutális gladiátorszerű kinézete és a testén lévő, ókori mintákat felidéző tetoválásai félelmetessé teszik. Tekintetéből a bosszú, amit az istenek iránt táplál, és a mérhetetlen erőszak sugárzik. Egyetlen cél vezérli a játék címét adó görög isten, Árész megfékezése, aki Athént akarja elpusztítani, az olümposzi istenek bajnokaként vonul a harcba, hogy megtalálja az egyetlen fegyvert, mellyel legyőzheti a Háború Istenét és megmentheti Athént a végső pusztulástól, ez a fegyver pedig nem más, mint Pandora szelencéje, melynek hatalmas erejétől még a Kratost megbízó istenek is rettegnek. A játék során tehát vele járhatjuk be az olyan mitológiai és fantázia keverékét képező helyszíneket: mint például Athén városát, vagy az Elveszett lelkek sivatagát. Mivel a játék cselekménye a már említett visszaemlékezés, kiderül az is, hogy Kratos nem volt mindig egy tiszta lelkű hős, a spártai seregek hadvezéreként rengeteg ártatlan ember életét oltotta ki, ha a God of War épp egy homéroszi mű lenne, akkor Kratost egyértelműen a vérszomjas jelző illetné meg.

God of War

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deus ex machina

Szinte minden antik görög eposzban előfordult az istenek beavatkozása, akik vagy segítették, vagy hátráltatták a főhőst célja(i) elérésében. Nincs ez másként a God of War-ban sem. A Háború Istenét, Árészt leszámítva szinte minden görög isten segíti valamilyen formában Kratost, hogy legyőzze az Athénba érkezésünkkor már a várost romboló több emelet magas gonosz isteni lényt. Egy hatalmas viharban, amelyben görög hajók elpusztulnak és félelmetes hidrák törnek Kratos életére, föltűnik Poszeidón, a tengerek istene, aki reánk ruházza az első isteni adományt, elegendő varázserő esetén Poszeidón Haragját hívhatjuk elő, azaz a viharokat kelthetünk magunk körül. Athénban Afrodité ruház ránk olyan képességet, amellyel kővé dermeszthetjük ellenfeleinket, és úgy csaphatjuk őket szilánkokra, mint ez amforát, a főisten Zeusz villámokat ad a kezünkbe, mellyel a távoli és repülő ellenfelekkel végezhetünk gyorsan. Az alvilág ura, Hádész pedig a halott lelkekből verbuválódott seregeit bocsátja rendelkezésünkre, illetve Artemisz egy ősi kardot adományoz Kratosnak a már meg lévő Káosz Kardok mellé, melyek a főhős karjaihoz vannak láncolva, és akár buzogányként lehet velük apróra szecskázni a démonokat, illetve más egyéb teremtményeket. Kratos képességeit természetesen fejleszthetjük is, a játék során vörös, zöld és kék orbokat (mint a DMC-ben) gyűjtögethetünk össze ládákból, vázákból vagy az ellenfeleink lemészárlásából. A vörös orbokkal fejleszthetjük fegyvereinket, és a varázslatainkat erősíthetjük meg, valamint új mozdulatokra is szert tehetünk, a zöld világító gömbök Kratos egészségét állítják helyre, a kéken pislákolók, pedig a varázserőnket töltik föl.

God of War

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mitológia

Már említettem, hogy a játék hellyel-közzel a görög mondavilágon alapul, amely igen gazdag a különböző szinte már fantasyba illő lényekben. A mitikus lények többsége a játékban is föl fog tűnni, mint ellenfél. A már föntebb említett hidrák még csak az Olümposz csúcsát képezik, ahogyan haladunk előre a játékban úgy egyre rondább és erősebb antik kreatúrák rontanak az életünkre, mint például a Szirének, Kentaurok, kígyóhajú Gorgonok, de föltűnik a háromfejű alvilági kutya is; Kerberosz, a bikafejű Minótaurusz, valamint repülő démon keselyűk, csontváz harcosok és néhány csigalassú troll is. Ezeket a rondaságokat a már fönt említett varázslatos képességek és fegyverek használatával szenderíthetjük jobb létre, Kratos-szal akár a levegőben is harcolhatunk a dupla ugrásnak köszönhetően. Lehetőség szerint különböző erősségű csapásokat és kombinációkat hozhatunk elő (már sikerült 200 fölötti ütést is bevinnem egymásután), valamint az ellenfeleinket meg is ragadhatjuk és helyzettől függően (a különböző éppen fölvillanó akciógomb lenyomásakor) a legkülönfélébb módokon végezhetjük ki őket. Kratos, akár ketté is tépheti az ellenfeleit puszta kézzel, de ha föltöldődik a káoszmérő, akkor megállíthatatlan tombolásba kezdhetünk és szinte már a sziklákból is vért fakaszthatunk, nem véletlenül korhatáros a játék.

God of War

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Antikvárium

Szó esett már a főhősről, az istenekről és az ellenfelekről is, most pedig következzék a God of War helyszíneinek a bemutatása. Mint a játék föntebb említett részeinél, itt is az antik görög kultúrát vették alapul a készítők. A játékban szereplő városok, templomok és szentélyek egyszerűen csodálatosak, Athénban hatalmas, díszes görög oszlopcsarnokok és termek találhatóak, néhol a falakon az istenek történetét elmesélő festményeket fedezhetünk föl, a mennyezeten olajlámpások himbálóznak, és a tűz fénye lágyan világítja meg a tereket. Szökőkutak, hatalmas szobrok, a város belsejében, pedig láthatjuk Árészt, aki épp a poliszt pusztítja, hatalmas tűzgolyók csapódnak be, falak omlanak le, eljuthatunk az Orákulum hatalmas szobrához is, melyben végeláthatatlan csigalépcső vezet le a szintén csodálatosan kimunkált athéni csatornarendszerbe. Innét utunk tovább fog vezetni az Elveszett lelkek sivatagába, melyben olyan hatalmas homokvihar dúl, hogy alig látunk valamit, ebben a sivatagban találunk majd rá Kronoszra, az utolsó titánra, aki a hátán cipeli Pandora csapdákkal és trükkös elforgatható termekkel teli templomát, zárójelben megjegyzem, hogy Kronosz arca engem leginkább egy Bruce Willis karikatúrára emlékeztetett, jól meg is mosolyogtam, amikor megpillantottam.

God of War

A bejegyzés trackback címe:

https://godofwar.blog.hu/api/trackback/id/tr15847954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása